It could have been me

Nu dammas Kattis av igen. Varför får somliga ideligen drömjobb? Det ena efter det andra. Är inte Ahlströmskan lite överskattad? Och vad är en kraftsamlande ledare egentligen?

Jag visste inte ens att jobbet var ledigt. Då hade jag sökt det omedelbums. För jag skulle inte ha något emot att byta spår. Och kunna titulera mig Generalsekreterare. Nästan så att jag skulle kunna tänka mig att jobba tills jag blir 75 under sådana omständigheter.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till It could have been me

  1. cruella skriver:

    Kattis är klok, chosefri och sympatisk trots sitt kändisskap. Hon har sin dotter i samma klass som min ena son så jag har sett henne lite mer privat. Tänker krasst att ett känt fejs är bra för en god sak. Och hon förknippas med rätt helylliga värderingar trots en del flärd.

  2. frktjatlund skriver:

    Jag känner henne inte, bara sett henne på håll för hon bor/har bott i krokarna. Men jag prenumerade på Ica-kuriren när hon var chefredaktör och där skrev hon väldigt mediokra krönikor.

  3. cruella skriver:

    Så kan det mycket väl vara, men redaktörskrönikorna i Ica-kuriren är alltid meningslösa. Lite träning, lite var nöjd med allt som livet ger, lite vad grått det är utanför men snart är det ljusare tider… ja. Jag känner henne flyktigt för vi har ungar i samma klass, och hon är vettig, rak och känns varmhjärtad.

  4. Fia skriver:

    Jag tycker att det är en liten klick kändisar som ständigt anlitas för diverse olika uppdrag. En del verkar inte ha så många andra meriter mer än kändisskap, men Kattis känns ju i alla fall både sympatisk och seriös. Det är väl värre när obegåvade personer får uppdrag bara för att de har namn som lyser på löpsedlarna.
    Men jag måste ju säga att jag har en känsla av att du skulle utföra det där uppdraget på ett bra sätt. Ända tills du blir 75 år!

  5. frktjatlund skriver:

    cruella: Och sen ska man fånga dagen, som är första dagen av resten av sitt liv.

    Fia: Alice Bah är också en sån där, åtminstone mediamässigt, sympatisk person, som får det ena drömjobbet efter det andra.

  6. Rutan skriver:

    Jag har skrivit ett meddelande till dig på Fb, men gissar att du inte har sett det. Vore snällt om du ville svara.

  7. Telefonissan skriver:

    Jag är med i sinnet imorgon på Skogskyrkogården.

  8. frktjatlund skriver:

    tfn: Bra, även tanken räknas.

Kommentera

