Så var den här arbetsdagen all

En del av arbetsdagen har jag ägnat åt att svara på dumma frågor. Att formulera själva svaret tog kanske inte så lång tid, men att komma fram till det rätta beskedet krävde lite grävande.

Resten av tiden använde jag till att beskriva en del av vår verksamhet i form av ett flödesschema. Arbetet ingår i ett superhemligt projekt. Så hemligt att jag har fått skriva på en sekretessförbindelse. Trots att alla anställda måste fylla i en sådan för att överhuvudtaget få jobba här.

Projektet ger mig mardrömmar. I helgen drömde jag att jag berättade om det för Maken. Och vaknade med ett ryck alldeles kallsvettig. För är det någon som inte kan hålla tätt så är det han. Rätt som det är har han glömt att det var konfidentiell information och babblar glatt på om saken.

När jag ändå hade ångan uppe passade jag på att fixa ett flödesschema för alla, som i likhet med mig börjar närma sig 65. Med tanke på dagens diskussioner i media.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Så var den här arbetsdagen all

  1. Telefonissan skriver:

    Man får väl börja kalla dig frksmiley nu då. Kanske är maken inräknad i kontraspionaget. Jag är lite som han: Om det är något man absolut inte bör nämna så gör jag det garanterat. Annat väsentligt glömmer jag ofta helt bort. Det är någon psykologi i det där.

  2. Helena skriver:

    Pensionsåldern verkar ouppnåelig. Då jag var 40 trodde jag att jag skulle sluta arbeta vid 55, när jag blev 55 höjde jag till 61, vid 61 …

  3. frktjatlund skriver:

    tfn: Eller Mullvad. Jag håller fortfarande tand för tunga i vaket tillstånd.

    Helena: Jag har aldrig pensionssparat eller planerat för en framtid efter arbetslivet utan gjort precis som jag brukat: förnekat alla åldersförändringar. Till och med när jag tappade mjölktänderna var jag helt oförstående till att det drabbade mig.

Kommentera

