Dagarna man minns

Det är dags för bloggjubileum. Tada! Jag har bloggat i sex år. Inte trodde jag att jag skulle ha den uthålligheten. Jag brukar tappa intresset ganska snabbt. Över 2600 inlägg på 2191 dagar. Det är drygt en postning om dagen. Och då har jag ändå varit bortrest och drabbats av bloggtorka lite då och då.

Statistiken för kommentarerna ger jag inte mycket för, så den lämnar jag därhän. Dels flyttade jag min blogg från blogg.se för tre år sedan och då fick jag inte med mig några kommentarer hit. Och dels är en massa av kommentarerna min egen respons till andras kommentarer.

Besökare kommer och går, men somliga består. Flera som hittade hit på ett tidigt stadium är fortfarande kvar. Och det gläder mig. Besöksstatistiken har gått ner det senaste året och jag misstänker många häckar på facebook istället.

Har jag utvecklats under den här tiden? Som bloggare, alltså. Början var kanske lite trevande, men när jag hittat mitt gnälliga och ändå lättsamma tonläge så har jag fortsatt i samma anda. För det känns naturligt.

Det har hänt en del under de här åren. Både roliga saker och mindre roliga. Under en period var det alldeles för mycket dödslar i familjen. Men efter det har två födslar gjort att nya familjemedlemmar har dykt upp på scenen.

Jag har haft lite nytta av bloggen. Både privat och i jobbet. Kunnat leta fram när saker och ting har timat. Senast i förra veckan kunde jag säg med bestämdhet när ett fel inträffade. För jag kom ihåg att det var under min Sydafrikaresa.

Och framtiden? För bloggens del gnetar jag väl på i mån av tid och inspiration. Sex år är ändå en tiondedel av mitt liv. Det har liksom blivit en vana för mig att lufta stort och smått här. Mest smått. Och ännu har inte min bingobloggregel slagit till. Vad då för regel? undrar ni kanske. Om fem inlägg på raken inte ger en endast kommentar, då är det dags att kasta in handduken. Tror jag.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dagarna man minns

  1. Maj Korner skriver:

    Scrollar ner på sidan och ser inte ett enda inlägg utan kommentar så det är lugnt.

  2. Malou skriver:

    Skyndar mig att kommentera – för säkerhets skull 😉

  3. Cici skriver:

    Då gäller det att ligga i för jag vill då inte riskera att du lägger ner din blogg, men det är väl lite som med bloggandet, ibland får man kommentarstorka.

    Jag tycker det är roligt att följa din blogg dels för att få lite nyheter från mina gamla hemtrakter, dels för dina lite bitska inlägg. Jag har känslan av att det inte löns att smöra för dig, du säger/skriver vad du tänker.och tycker.

    Dina reseskildringar uppskattar jag också mycket, tack för dom!

  4. Småländskan skriver:

    Som jag skrivit tidigare: Jag är dålig på att kommentera, jag erkänner det. Ska försöka bättre mig.
    Vore tråkigt om du la ner din blogg, en av få bloggar som inte bara handlar om mode, mat och barn.
    Håll ut!

  5. Annaa Mattsson skriver:

    Ja jisses vad tiden går! Jag måste väl ha varit en av de första som kommenterade va? Minns inte hur jag hittade dig. Hos Rutan kanske? Minns du?

    Vilken tur att man kämpade sig igenom den första svåra tiden. Den med de trevande inläggen och de uteblivna kommentarerna.

    Jag tänker nog samma som du. Om det plötsligt skulle ligga fem inlägg utan kommentar så är det nog dags att sluta. Men kan vi inte bilda något slags pakt först, du och jag och Rutan? Så vi slutar samtidigt.

  6. frktjatlund skriver:

    Maj: Nu ja, men jag minns att det hänt att jag varit tvungen att gå med håven …

    Malou: Tack för stödet!

    Cici: Inlägget var inte avsett som ett hot. Och tack för att du gillar mina resebeskrivningar.

    Småländskan: Än så länge har jag inga planer på ett lägga ner.

    Annaa: Pakta, som Robinsondeltagare? Wow, jag ska fundera på saken. Men det låter lite för mycket som självmordpakt, för att det ska vara tilltalande.

  7. Annaa Mattsson skriver:

    Nja, jag tänker mig mer en överlevnadspakt. Vi ska ju hota och så lite först.

  8. frktjatlund skriver:

    Annaa: Aha! Då ställer jag upp.

  9. mångmamma skriver:

    Såg den där artikeln om att det bara går utför efter 45.
    Då har jag ett knappt år på mig att peaka, innan nedbrytningen startar.
    Och bloggbingo ska jag minnas, fem i rad utan kommentarer gör nog att det kan vara dags att lägga ner.

  10. frktjatlund skriver:

    Äsch, jag tror att man ska ta den där typen av studier med en nypa salt. Det som är statistisk bevisat behöver nödvändigtvis inte gälla allt och alla.

Kommentera

