Alla dessa användare …

Saxat ur dagens mejlskörd:

Hej Victoria,
Jag får varje morgon en dagrapport utskriven på min skrivare. När jag började här fick jag lära mig att den slänger man bara. Listan är något som förra ekonomichefen använde när hon jobbade här, men ingen annan visste vad de skulle ha den till så de bara slängde den varje morgon.

Nu har jag hört att rapporten antagligen kommer från dig. Så kan du sluta skriva ut den vore jag tacksam.

/Malin

Jag undrar just hur många listor som skrivs ut i onödan. Varje dag jorden runt. Det blir säkert en hel skog. Och förra ekonomichefen slutade för tre år sedan. Så i tre års tid har rapporten skrivits ut bara för att kastas. Utan att någon försökt att stoppa idiotin.

Alla dessa beräkningar och statistik, som görs och körs utan att någon minns varför. Och alla dessa program, som skrivits för att något nyfiken typ i tidernas begynnelse ville veta hur kärvar, som skördats. Nu är det ingen, som bryr sig men alla spreadsheets fortsätter sprida sin skit ända in i pappersåtervinningen.

Men tack, Malin. För att du brydde dig.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Alla dessa användare …

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Ja jisses, tänk om det skedde lite organiserad rensning i rutinerna, så skulle folk inte behöva klaga över sina 10000 olästa mail.

    En sak jag tänkt på där är när man som en på en lång maillista får viss information som kräver svar till avsändaren, men inte till de andra 100 på listan. Ändå trycker så många rutinmässigt på ”svara alla”.

  2. frktjatlund skriver:

    Förr svarade jag bara mejlförfattaren, men eftersom övrigt på bygget verkar köra med Svara alla har jag också börjat med det. Så att inte alla tror att jag ignorerar ärendet.

Kommentera

