Redan eftermiddagsfika

Idag ska Maken äta årets julbord med jobbet. Hans arbetsgivare bjuder inte bara på det utan ger dessutom en avdragsgill gåva varje år. Så olika det kan vara. Själv fick jag ett mejl från någon höjdare på företaget, där han tackade samtliga anställda för visad lojalitet och enastående flexibilitet i svåra tider som dessa.

Nåja, jag är glad för att mejlet inte var skrivet i Comic sans serif. Som en annan högt uppe i hierarkin envisas med att skriva sina meddelanden i. Jag misstänker att avsikten är att det ska se lite informellt ut, men resultatet blir snarare oproffsigt om ni frågar mig.

Ett annan sak som jag kan glädja mig åt. Om jag nu ska jämföra mig med Maken. Är att jag kan jobba hemifrån. Något som Maken definitivt inte kan. Om Frida Falks kranar droppar så duger det inte att byta packningarna hemma hos oss. Nej, Maken måste förflytta sig till Krukmakargatan och vidta åtgärder i hennes lägenhet.

Idag utnyttjar jag förmånen att just kunna jobba hemifrån. Och bortifrån. Orsaken är att Sally är förkyld och inte kan vara på dagis. Vilket hon inte är ensam om. Av 23 barn var bara 5 närvarande igår. Sallys moder hade några viktiga möten på jobbet och eftersom min möteskalender var tom så har jag flyttat mig från mitt köksbord till dotterns och jobbar bortifrån. Medan Sally sover middag.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Redan eftermiddagsfika

  1. Erika skriver:

    Inte illa att ni fick ett mail, det är mer än ni fick tidigare år.

  2. Rutan skriver:

    Det är lite spännande här i år. Eller inte. Alla år är det jag som, med god hjälp, har ordnat luciafika, julbord, jullunch och julklappar. I år är jag helt ensam på kontoret. Jobbar med en chef på distans och ett par andra lösa som tittar in någon enstaka gång. I går var en enstaka och jag och åt jullunch, mer tror jag inte det blir. Tror inte det blir någon avtackning heller när jag till sist släcker och låser. Kanske ett mail. Å andra sidan har jag fått så mycket på andra sätt tidigare.

  3. Långkoftan skriver:

    Vänta du, det kommer mera…!

  4. frktjatlund skriver:

    Erika: Det är sant, det kan bara bli bättre.

    Rutan: Jag lider med dig. Ingen önskesits precis att bli av med jobbet i vår ålder. Inte här och ännu värre i Värnamo.

    Långkoftan: Nu blir jag spänd. Ska jag hoppas på något som visar på uppskattning? Då kan jag berätta att jag svartjobbbade hemifrån i 40 minuter i lördags när en dator var lös och ledig här hemma.

Kommentera

