Lullar vidare

Först tyckte jag att det var dumt att boka en resa där avresan sker en måndag. Slösa bort en hel helg med att bara vara hemmavid, kändes det som. Men det blev så eftersom min kollega Åke och jag inte får vara lediga samtidigt och han var bortrest i veckan.

Nu har jag ändrat mig. Det är ganska skönt att ha hela helgen på sig. Som det här med systemkameran till exempel. När Maken plockade fram den ur hallbyrån där den brukar ligga, så låg inte laddaren där. Då blev det lite upprörd stämning och jag hukade mig mentalt. Det har hänt att det är jag som städat undan prylar och lagt dem på ett smart ställe. Så smart att de återfunnits flera år senare.

– Just det! Nu kommer jag ihåg när jag hade laddaren senast. Det var i oktober när brorsorna och jag var i Dubrovnik. Bergis att den ligger kvar i ryggsäcken. Men det gjorde den inte. Däremot låg laddaren och skräpade uppe på min svarta sovrumsbyrå. Fullt synlig hela tiden.

Nu har jag hämtat väskorna på vinden. De väskor som jag tycker att vi ska ta. Men kampen är inte avgjord ännu. Får se vad det blir för väskor vi lägger i bagageutrymmet på den förbeställda taxin imorgon bitti. Det är första gången vi kostar på oss den lyxen. Planet lyfter i ottan, långt innan Arlanda Express börjat gå.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lullar vidare

  1. Lisbeth skriver:

    Ler lite igenkännande. Efter att ha letat i lägenheten och alla andra tänkbara ställen så vips så finns den där. Jag är alltid säker på att den inte var där när jag tittade. Nu har jag fått det bekräftat. Det är någon som reser runt och plockar bort det man behöver för att sedan lägga tillbaks den. Kan det vara så att det är det som man kallar ”livets prövning” Ha en en fin start på resan och du ge dig inte om väskan

  2. frktjatlund skriver:

    En gång när vi skulle åka utomlands, hittade vi inte Makens pass och letade som tokiga. Lådan där passen brukar ligga rotade vi igenom flera gånger utan att hitta passet. Till slut dök det upp och i den lådan vi letat igenom. Passet hade ställt sig på högkant och lutade sig mot lådfronten och lådfronten skymde den vinkeln.

Kommentera

