Börjar komma i stämning

Sedvanliga semesterförberedelser har påbörjats. Som skrivbordsrensning. Ett kvittofynd i pappershögen längst ut till vänster gör att jag kan inkassera 249 kr för ett utlägg gjort i juni. Det lönar sig att städa.

Det är känns så härligt att kunna avböja mötesbokningar med beskedet: Då är jag på semester och är inte tillbaka förrän 14/12. Tidrapporter och projektredovisning är fixade, så det blir lön i december. Också.

Nu har jag briefat Åke så att han vet var han ska leta om det skulle bli problem efter mina senaste programändringar och gett honom tillgång till delar av min hårddisk. Jag har lämpat över en mindre uppgift på min nye rumskamrat, den försynte kurden Aram. Som säger Faktiskt och Så att säga i var och varannan mening.

Då är det dags att gå iväg och inhandla lunch. Resten av arbetsdagen softar jag nog. Allt enligt mottot: Den som inget gör, han inget förstör.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Börjar komma i stämning

  1. Lisbeth skriver:

    Det är en av de saker jag saknar sen jag fick sjukersättning. den totala känslan när man vet att snart är det semester. Skönt att kunna sätta andra in i sitt jobb. då kan det bli riktigt avkopplande på resan

  2. frktjatlund skriver:

    Lite som Pippi Långstrump, som började skolan för att hon ville ha skollov.

Kommentera

