Homeopatisk förtunning

Från och med nu kommer jag att ha glasögonen på näsan – inte bara i köket – utan även när jag handlar. När jag köper Extra virgin vill jag ha en 100% jungfru. Inte en 1%-ig.

 Jag misstänker att Minerva kör med Googles översättningstjänst.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Homeopatisk förtunning

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Nu kan man ju säga till tillverkarens försvar att om man ska ha olivoljan att fritera i så är det ju bra att det inte är så mycket jungfruolja i. Men å andra sidan brukar man ju inte köpa just jungfruolja om man tänkt sig fritera. Typ. Knivigt. Här vill ju tillverkaren uppenbarligen åstadkomma en olivolja som går att fritera i. Men använder sig ändå som extra virgin som säljargument. Knäppt!

  2. frktjatlund skriver:

    Ännu större anledning att ha brillorna på. Det var säkert 10 år sedan jag friterade något. Olivolja använder jag bara i sallad.

  3. Annaa Mattsson skriver:

    Precis. Här är tillverkarens stora dilemma. Nästan så man tycker lite synd om. Varför inte i stället marknadsföra ”Äntligen! Olivoljan du kan både steka och fritera i!” Att det då är enklare sorts olja försvinner ju i sammanhanget.

Kommentera

