Billigt fruntimmer

När köpte jag ett klädesplagg till fullt pris senast? Det var nog väldigt, väldigt länge sedan. KappAhl känns snudd på desperat med alla 25%-kuponger, sms-rabatter och medlemsditon. Lindex känns också lite på utförslöpan. Och det drog jag nytta av under lunchen.

Det bidde en ny jacka med 200 kr rabatt på priset. Och hur jag än bär mig åt så blir det nästan alltid en parkas. Jag riktigt sugs till snurran där de hänger. Det är speciellt fickorna, kapuschongen och längden som tilltalar mig. Den här gången blev det inte helt oväntat en i svart. Jag kan riktigt höra Maken stöna: Har inte du hela garderoben full med svarta parkaser?

OK, det har passerat många sådana plagg i mitt liv. Men de hänger inte kvar i garderoben och trängs. Bara den från förra vintern. Eftersom jag går fram och tillbaka till jobbet med en ryggsäck hoppande på ryggen, blir mina ytterplagg inte särskilt långlivade. En säsong och man kan spegla sig i det blanknötta ryggpartiet.

Nu ska jag bara inhandla en sån där jättekrage som folk har istället för halsduk. Och den ska inte vara i svart.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Billigt fruntimmer

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Och jag har går ju inte till jobbet i ryggsäck så mina parkasar och liknande de bara fortsätter och fortsätter! Ska tvätta en av dem på söndag. Den blir som ny!

  2. frktjatlund skriver:

    Grattis! Då är du ännu billigare i drift.

Kommentera

