Grisen i säcken

Jag ringde hem för att föreslå thaimat till middag.

– Gärna. Men kan du inte köpa den på haket tvärs över gatan istället för på kiosken? Det kunde vara kul att pröva hur käket är där, tyckte han.
– Nej, det blir så jobbigt. Jag har aldrig handlat där förut och då måste jag studera menyn så jag får det jag vill ha.
– Men de har ju samma meny där.
– Äh, du skämtar. Det kan de ju inte ha.
– Jo, det är säkert. Rätterna på deras lista är också 1, 2, 3 och så vidare. Ta bara nummer 10, som du brukar.

Lever jag inte ett spännande liv, så säg?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Grisen i säcken

  1. Fia skriver:

    Det är verkligen viktigt att göra så där genomtänkta val när man tar beslut om måltiden. Nr 10 låter som ett klokt val, oavsett vilken matservering det är.

  2. Gubben skriver:

    Hur kan du leva med sådan osäkerhet? 😀

  3. frktjatlund skriver:

    Fia: Nummer 10 är nästan alltid bäst. Förutsatt attt det finns så många på menyn.

    Gubben: Jag är väldigt fokuserad och kan ha många bollar i luften. Kan arbeta självständigt och är en riktig lagspelare när det kniper. För att inte tala om stresstålig. Och annat bullshit.

Kommentera

