Lägenhet 403 kl 19:28

För mindre än tio månader sedan uttalade jag mig tvärsäkert. Alltså, jag är antagligen tvärsäker på en eller annan synpunkt varenda dag utan att ha en susning i det aktuella ämnet. Men i januari i år finns det skriftliga bevis för det. Då sågade jag Halv åtta hos mig. Utan att ha sett programmet och det skulle jag inte ha gjort. Sågat alltså.

Nu har jag nämligen hookat på det. Halv åtta hos mig betyder Halv åtta hos mig sen flera veckor tillbaka. Inte för att jag är så himla intresserad av själva matlagningen. Nej, det som är intressant är hur folk har det hemma hos sig halv åtta. Att så många har en extra matplats utanför köket till exempel. För det har vi aldrig haft utrymme till. Att de har höga bänkar och obekväma barstolar i köket. Att de samlar på en massa konstigheter. Med mera.

Och att männen tar plats i köken. Det skulle jag vilja se lite mer av halv åtta hos mig. För hos mig finns det en hushållsmedlem, som mer än gärna äter mat. Och har åsikter om maten. Mest negativa, tycker jag. Men aldrig skulle lägga två sparrisar i kors för att åstadkomma något i matväg själv.

Sen har vi Helge Skoog, som speakerröst. Han är helt enkelt oumbärlig för konceptet. Utan hans kommentarer skulle jag antagligen inte gå och sätta på tv:n alldeles strax och invänta programstarten.

Och när jag ändå är inne på tv så är jag glad att Birro fått ett erbjudande från Expressen, Birros bord, så han kan få mat på sitt bord och slutar se slokörad ut. Borde inte han ha en god man. Eller åtminstone en personlig rådgivare. Tror han på allvar: Partiledare. Hur svårt kan det va?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

