Still städerska

Under många år arbetade jag med städning och egentligen gör jag fortfarande det. En stor del av min arbetstid går åt till att städa efter andra och mig själv. För när man ändrar i program tar man risker. Alltid är det någon konsekvens man inte tänkt på eller inte testat. Och när det skiter sig, då städar jag. Eller utreder. Varför gick det åt skogen och hur kan vi förhindra att det gör det igen?

Och så städar jag bort det som gått fel. Bara idag har jag varit framme med mopp och hink hela tvenne gånger. Och imorgon är det alla gånger något annat som knasar så jag får rycka ut med skurborste och trasa. Och så där håller jag på. Fem dagar i veckan. 160 timmar i månaden. 47 veckor om året.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

