Bryderi

Nu är vi igång igen. Ämnet är semestermål för de dagar som jag måste ta ut av årets betalda semesterdagar. Och vi velar fram och tillbaka. Och har avvikande åsikter.

Det handlar om två veckor, som jag helst skulle vilja dela upp i två delar; en aktiv och en slapp del. Helst där vi slipper att arrangera en massa på egen hand. På den punkten är Maken och jag ganska överens.

Vi har tittat på en rundresa i Egypten med det kanadensiska företaget Gap. Det såg intressant ut, men saknade slappardelen helt. Bara fara runt som en skottspole från den ena sevärdheten till den andra utan vare sig rast eller ro. Fördelen med det alternativet är att resesällskapet inte är svenskar.

Ett andra alternativ är en cykelresa i Thailand. Med svensk arrangör. Nackdelen är priset och resesällskapet. Sen vet jag inte hur många arrangemang av den typen, som vi anmält oss till och som aldrig blivit av eftersom det inte funnits tillräckligt med medresenärer.

Och blir det cykelresa måste jag fräscha upp trampandet. Skam att säga har jag inte ens tagit fram cykeln i år.

Jaha, det här var ett kort inlägg om dagens I-landsproblem.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bryderi

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Vid första anblicken låter ju båda lika gräsligt. ”Alla” blir ju sjuka i Egypten, exsvågern kom hem i ambulansflyg och dog en vecka senare, hade hänt inom något år ändå men resan förkortade definitivt livet. Händelse som placerat landet lite längre ned på listan ett tag. Sen får ju jag krupp av grupper redan på flygplatsen. Men det är ju jag. Cyklar gör jag ju inte alls och Thailandshetsen begriper jag mig inte på men å andra sidan så låter cykelsemester som något av de vettigare man kan göra i Thailand.

    Giants Causeway är ett av de häftigaste ställen jag varit på. Och Derry är värt en resa, mitt emellan ligger Bushmillsdestilleriet. Men jag vet, årstiden är lite fel.

    Spännande att se vad det blir, ni är i i alla fall påhittiga!

  2. Lisbeth skriver:

    Finns det ingen researrangör som kan skräddarsy en resa åt er. Flygstolar och paket för en plats eller flera. Se och slappa borde gå att kombinera. Första gången jag bilade i Europa fick vi en kanonsemester med hjälp av Ticket. Var så himla skönt att slippa leta saker att göra. Biljetter i handen och bara gå dit dags schemat som de lagt upp visade Ska bli kul att se vad ni fastnar för

  3. Annaa Mattsson skriver:

    För resten, ni kanske inte alls ska åka i allra värsta vintern? Då kan årstiden vara utmärkt för Irland. Om man har tur…

  4. frktjatlund skriver:

    Annaa: Ettan och Svärdottern hävdar bestämt att Egyptens rykte är överdrivet. De har varit där och dykt hur många gånger som helst och bara blivit sjuka en gång. Vi var på Irland i juni 2000 och jäklar i min lilla låda vad det regnade. Men vi såg en himla massa borgar.

    Lisbeth: Vi har inte kommit till skott med något beslut ännu. Beslutsångest är bara förnamnet.

  5. Annaa Mattsson skriver:

    Åh, jag hade för mig att ni inte varit där. Jag såg två borgar våren 1977. Sedan såg jag en i somras. Men jag har sett mycket däremellan.

Kommentera

