Same, same – no difference

Måndag
Klev upp 05:30. Kokade ägg, bubblade bubbelvatten, drack, läste DN, gjorde morgonjympa, fixade lunchsalladen, duschade, klädde på mig, gick till jobbet. Jobbade, lunchade, jobbade, gick hem från jobbet. Handlade mat, lagade mat, åt mat. Läste kvällstidningen och tittade på tv. Borstade tänderna och gick och la mig.

Tisdag
Se måndag.

Onsdag
Klev upp 06:30. Kokade ägg, bubblade bubbelvatten, drack, läste DN, gjorde morgonjympa, fixade lunchsalladen, duschade, klädde på mig, gick till tandhygienisten. Blev misshandlad i 45 minuter och fick punga ut med 735 kr. Tog tuben till jobbet, jobbade, lunchade, jobbade, gick hem från jobbet. Handlade mat, lagade mat, åt mat. Förberedde morgondagens lunch. Läste kvällstidningen och tittade på tv. Borstade tänderna och gick och la mig.

Torsdag
Se måndag.

Fredag
Se måndag.

Mitt liv påminner helt klart om en dinosauries dagbok: Döda något och äta upp det. Döda något och äta upp det. Vareviga dag. Vecka efter vecka. I all oändlighet. Tills döden skiljer oss åt.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Same, same – no difference

  1. Cici skriver:

    Det lät ju riktigt sorgligt det där. Två inlägg i rad med tragiska beskivningar. Är det en depparvecka?
    Jag är övertygad om att det händer en massa små saker hela tiden, både positiva och negativa, som gör att dina dagar inte alls är så där stereotypa. Iblland behövs det så lite för att humöret ska bli på topp igen.

  2. Annaa Mattsson skriver:

    En kompis till mig tänker börja ett riktigt liv, som hon kallar det. Jobba, träna, äta, sova, jobba, träna, äta, sova. Bort med allt som distraherar fokus på att äta rätt, träna nog mycket. Det är olika hur man ser på saker och ting.

  3. frktjatlund skriver:

    Cici: Ja, ibland känns vardagen lite väl kvävand. Men bara ibland.

    Annaa: Jag säger bara: Orka. Och jag orkar inte den typen av schemaläggning.

  4. Ullah skriver:

    Hur och vad gör man när man bubblar bubbelvatten? Förstår inte.

Kommentera

