Annorlunda jakt

Annars ägnade jag lördagen åt att läsa när jag kom åt. Inte helt lätt med två barn i huset. Som gärna vill spela Uno, plockepinn eller Yatzy. Men jag kunde inte låta bli att smita ifrån när jag kunde. Jo Nesbøs Huvudjägarna var verkligen en spännande bok. Och underhållande. Trots den ganska vidriga huvudpersonen och hand skruvade liv.

Och handlingen gjorde flera intressanta vändningar. Sånt gillar jag, när man inte kan vara säker på någonting. Och man vet att på något sätt kommer den här lilla avvikelsen dyka upp senare där man kommer att begripa vad det egentligen handlade om.

Sen var det skönt att slippa den deprimerande Harry Hole. Han kan vara lite för mycket.

(Vad är det med WordPress? Jag blir hela tiden utslängd när jag försöker länka till en recension.)

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Annorlunda jakt

  1. Jag tyckte den var bra med tempo, men lite för hårdkokt för min smak. Filmen har just haft premiär i Norge och jag ser fram mot den faktiskt.

Kommentera

