Imperfekt

Jo, jag såg klart Black Swan. Fast jag tyckte den var läskig eftersom jag är en väldigt lättskrämd människa. Det räcker med att någon säger Bu och jag hoppar högt. Och ännu räddare blir jag när reflektionen i spegeln rör sig annorlunda än människan själv.

Filmen var bra och välgjord, men hade redan från första minuten stämpeln Det kommer att gå åt helvete över sig. Och det gjorde det.

Natalie Portman var väl värd sin Oscar och nu vill jag också ha nyckelben som syns. Bli av med gumfläsket på axlarna. Göra piruetter över parketten i laxrosa skor. Lyftas upp, lätt som en plätt, av en stilig man i trikåer. Ha överarmar utan gäddhäng och långa, slanka ben. Vifta med armarna graciöst, som en fågel.  Forma långa håret i en stram knut. Bli perfekt helt enkelt. Och varför inte 30 år yngre när jag ändå är igång.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Imperfekt

  1. Lotten skriver:

    Huh ja, vi såg den i förrgår kväll. Jag vet inte vad jag tyckte. Visst välgjord var den. Men undergång från början till slut. Och alldeles för många scener där jag gömde ansiktet i händerna.
    Då gillade jag Winter’sBone som vi såg i går mera.

  2. Fia skriver:

    Jag har sett fram emot att se den, men har inte kommit till skott än. Jag har varit imponerad av Natalie Portman sedan hon var med i Leon. Vilken utstrålning hon har, den tjejen!

  3. frktjatlund skriver:

    lotten: Jag höll också för ögonen emellanåt. Sonen såg Winter’s Bone och avfärdade den med att han ledsnade när de käkat dussinet ekorrar.
    fia: jo, hon är verkligen bra. Tycker jag också.

Kommentera

