Länge leve nattkylan

Nattens svalka var mer än välkommen. Det är betydligt skönare att sova i en temperatur under 25° än över. Dessutom är det lugnt på gården. Inga människor som grillar och stojar till midnatt. Jag klarar visserligen av att filtrera bort dem med öronproppar, men jag skulle helst vilja sova utan dem.

Vad som är ännu värre än kvällsfolket, är nattrumlarna. De som kommer hem från fester och annat någon gång mellan 4 och 5 och bestämmer sig för att ta en cigg på gården. Den giftpinnen brukar ta halvannan till två timmar att suga i sig. Under brölsång och hjärndöda konversationer.

Jag vaknar av sånt, trots att jag har proppar i öronen. Både måndagens och tisdagens morgonsömn förstördes av dylika festprissar. Och jag var alldeles för trött för att masa mig ut och huta åt dem. Och antagligen skulle varken Anders, Martin, Fredrik eller Malin bry sig om en morgongrinig kärrings åsikter.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Länge leve nattkylan

  1. Cici skriver:

    Det skulle inte råka sig så att du välte en skopa vatten över sällskapet. En kalldusch brukar ge effekt.

  2. frktjatlund skriver:

    Tyvärr är de lite för långt borta för att vattnet skulle nå dem. Gården är ganska stor.

Kommentera

