Något avslagen

Jaha, vad har hänt sen sist? Inget ovanligt. Jag har handlat mat, ätit, sovit, jobbat, gjort lite morgonjympa, promenerat, städat, tvättat kläder, tvättat mig själv, klippt mig – inte mig själv, lagat kläder, handlat kläder, köpt skor, köpt böcker, läst böcker, hyrt filmer, sett filmer plus en massa annat.

Skor. Mina urgamla Eccosandaler hade begått självmord på hallmattan utan att jag märkt det så jag blev helt enkelt tvungen att införskaffa nya skodon. Skoaffären på Hornsgatan reade men där fanns inte något par som passade min smak eller mina fötter. Maken däremot kunde förnya sig på skofronten. Själv hittade jag två par till ordinarie pris inne i city. Jag köpte båda.

Böcker. Jag har just påbörjat Niceville av Kathryn Stockett. Efter 150 sidor kan jag knappt slita mig.

Filmer. Vi har hyrt ikapp oss efter semestern och sett en massa mindre inspirerande filmer varav två var besvikelser: Cohens True grit och P Augusts Svinalängorna. Speciellt Svinalängorna. Jag visste att det var fritt från boken, men inte så fritt. Barnets perspektiv kändes helt borta. Nu har vi King’s speech kvar. Om jag orkar med lite rojalism.

Kläder. Utnyttjat ännu en 25% kupong på KappAhl. Eller KappHal med betoning på Hal, som ett barnbarn tror att affären heter.

Annars har jag fått konstig värk i benen. Lite som träningsvärk fast jag inte tränat det minsta. Jag känner ingenting så länge jag rör på mig. Däremot när jag ligger. Inte hela tiden men då och då. Kan det möjligen vara restless legs?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Något avslagen

  1. Rutan skriver:

    Svinalängorna gillade jag inte heller, men jag var inte överförtjust i boken heller. Däremot True Grit blev en storfavorit! Nyss såg jag Änglagård 3 och sämre film har jag inte sett på länge.

  2. Annaa Mattsson skriver:

    Tänker inte alls se Svinalängorna och jag avstod fördomsfullt från boken. Så det så.

    Jag kan inte se någon dvd alls här hemma för jag har glömt hur man gör alternativt inte lärt mig med nya TV:n. Blir bara sur om jag testar. Måste komma ihåg och fråga något barn som tittar förbi. Tänk, i några år var det jag som kunde allt! Sen var det några som tog över. Och glömde föra vidare kunskapen innan de flyttade. Ska starta en blogg om det tror jag. Hur man tar till vara sina barns kunskaper. Kan det vara inkomstbringande? Får jag göra ett Sommar-program då?

    Det är säkert vädret som gör ont. Mammakatten här har varit knäpp ett par dagar också. Inga andra jämförelser, men hon brukar vara väderkänslig.

  3. Maj Korner skriver:

    Niceville, jag läste om den boken bara häromdan och tyckte den verkade lovande. Nu ska jag lägga den till min att-läsa-lista!

  4. Cici skriver:

    Niceville är en obekant titel för mig men den låter ju lovande.
    Jag misstänker att benen är dom som först talar om att man har passerat bästföredatum. Det finns förslag på piller att bota det med med just nu kommer jag inte ihåg vilka. Upplysningar finns alltid på nätet.

  5. frktjatlund skriver:

    rutan: jag gillade boken, inte filmen och måste säga att Noomi Rapace är snudd på lika överskattad som Nicolas Cage. Hon ser ju likadan ut hela tiden. True grit kändes bara som om den malde och malde på. Och att Cohen gjorde filmen för att hålla Jeff Bridges med jobb.
    annaa: än så länge fixar jag det mesta själv, det är bara min smart phone som får mig att känna mig korkad. Men då konsulterar jag en kille på vår datasupport. Han är fenomenal.
    maj: gör det, jag är halvvägs.
    cici: jag köpte multivitamintabletter. Om utifall det skulle bero på B-vitaminbrist.

Kommentera

