Ingen rök utan eld

Rosenlundsgatan kl 18:12
Det steg upp lite rök från ett av taken i kvarteret Tobaksmonopolet när jag passerade på vägen hem från jobbet. Full utryckning med flera brandbilar och polisbilar. Och för säkerhets skull också en ambulans.

Gatan var avspärrad och fyrans bussar köade snällt upp till att börja med. Sen körde man Ringvägen istället.

DN var också där men missade själva röken. Och palmen på taket.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ingen rök utan eld

  1. lisbeth skriver:

    Så spännande. Jag har en smula fobi för brandbilar. Får för mig att jag inte kommer ut när det brinner. Men ändå kan jag inte låta bli att titta när det rycker ut i full fart
    Snacka om att stå på två ben
    Ha en bra morgondag

  2. frktjatlund skriver:

    Jag gillar inte heller brandbilar. Mest för att de är så högljudda och en bil kommer sällan ensam.

Kommentera

