Vem flossar min tandhygienist?

Jag vet att det finns ansikten där sminkningen inte primärt handlar om en kamp mot det allmänna förfallet men så är det hos mig. Ändå tar det emot att skaffa hjälp. Trots att jag dessutom skulle ha råd. Om det ingick i RUT-avdraget.

Då skulle jag låta någon annan sköta fejset. Varje dag.

Jag vet att det finns fötter där skötseln inte primärt handlar om en kamp mot liktornar, hälsprickor och förhårdnader men så är det hos mig. Ändå tar det emot att skaffa hjälp. Trots att jag tycker att det är jobbigt att böja mig som en fällkniv och fila och dessutom skulle jag ha råd. Om tjänsten vore subventionerad.

Då skulle jag låta någon annan sköta mina fötter. Varje vecka.

Jag vet att det finns tänder där flossandet inte primärt handlar om en kamp mot tandlossning men så är det hos mig. Ändå tar det emot att skaffa hjälp. Trots att jag skulle ha råd för jag jobbar minst 38,5 timmar i veckan. Och har en hyfsad lön.

När jag prioriterar bort flossandet till förmån för annat blir jag arg på min egen arrogans. Tänk om jag verkligen tappar tänderna?

En tandhygienist kostar bra mycket mer än en rutig städare. Annars skulle jag gå till Anneli varje vecka. Eller ännu bättre: låt tandhygienisten komma till mig.

Behöver jag säga att jag tycker att Lindeborg har rätt i att skattepengar borde användas till annat än skattesubventioner åt höginkomsttagare? Som till exempel Koljonen eller mig.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem flossar min tandhygienist?

  1. Lisbeth skriver:

    Se det från båda sidor. Tänk inte bara på dig själv. Om du gjorde dina fötter vackra om du gick till tandhygenisten etc….så skapar du jobb Att tänka bort vissa bidrag blir inget bättre för de som har det sämre Dom bara hamnar i ankdammen och rinner ut på andra ställen Eller? Lite flummigt det här men jag vet jag tycker och jag förstår vad du menar
    Ha det bra

  2. frktjatlund skriver:

    Bra! Saken är den att jag tycker att de som inte klarar städning rent fysiskt ska få hjälp. Inte folk inte hinner för att de hellre är ute i skogarna och spelar lajvspel.

Kommentera

