Jobbigt

Tillbaka vid skrivbordet som om inget hade hänt. Men det har det. Det här hände till exempel. Vi höll på att missa ostronen i Cancale för att det var lite tjall på den interna kommunikationen. Även kallat bråk.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jobbigt

  1. Lisbeth skriver:

    Tänk att jag inte ätit ostron. Inte för att jag inte haft chansen utan blotta åsynen har fått mig att välja något annat. Nu ska jag sätta upp det på min göra lista där jag skrivit ner saker som jag aldrig gjort men ändå vill

  2. Ullah skriver:

    Inte jag heller, men jag känner på mig att det inte är något för mig, som inte har särskilt mycket till övers för havets frukter.

  3. Cici skriver:

    Ännu en sak som man kanske borde pröva på innan man är alltför gammal. I tonåren dök jag och kompisar och tog upp blåmusslor som vi la på en planka som i sin tur låg tvärs över en liten eld. När musslorna öppnade sig åt vi genast upp dom. Detta hände i Gravarne numera Kungshamn.

  4. frktjatlund skriver:

    Lisbeth & Ullah: Ostron smakar bara saltvatten och det handlar mer om själva grejen att äta dem. Jag åt ett ostron bara för sakens skull; Maken tog övriga och jag tog fisksoppan istället.

    Cici: Blåmusslor är bra mycket godare och jag kan tänka mig att de smakar ännu bättre när man plockat dem själv.

  5. Fia skriver:

    Jag har inte heller ätit ostron, men är lite sugen att prova någon gång. Jag har fått för mig att det är lite läbbig konsistens, stämmer det?

  6. frktjatlund skriver:

    Kruxet är att de lever och man ska svälja dem hela. Det känns mer som medicin än mat.

Kommentera

