Säga vad man vill

Man lär sig en del när man reser. Missade bara en fånig fråga om en hiphopare och en champagnesort jag aldrig hört talas om.

 
Dessutom fixade jag hela lördagskrysset i DN. Lodräta ordet längs bilden är INGÅNGSÄTTNINGMEKANISM. Om ni undrar. Och nu vet jag inte bara att STORA I DAL blir LE utan också varför. 

Allt detta för att testa om semestern gjort mig dummare.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Säga vad man vill

  1. Rutan skriver:

    Jag hade bara 6 rätt. Fler än jag trodde jag skulle få. Men jag dricker det gärna!

  2. frktjatlund skriver:

    Bra jobbat! Även jag dricker bubblet mer än gärna och vi införskaffade några lådor på semestern och allt ska väl inte bli preseneter. Hoppas jag.

Kommentera

