Rörliga bilder

Vi har tv i bilen. Den funkar sådär. Alltså, själva tv:n funkar utmärkt. Däremot kan det vara lite si och så med mottagningen. Ibland hittar sökfunktionen ingenting, ibland tycker den att den hittar en massa kanaler, men när man bläddrar bland upphittat löser själva bildvisningen upp sig i bitmappar efter två sekunder.

Men vi har sett en del. Som en bra tysk miniserie om en Gräfin i Ostpreussen under andra världskriget. Den gröna milen, för femtielfte gången. På fransk tv, otextad och odubbad. Franska Lyckohjulet och självklart Vem vill bli miljonär. Både fransk och tysk.

Jag vet inte hur många olika länders Vem vill bli miljonär jag har sett. Även på ställen där språket är helt obegripligt, går det att få en viss behållning genom att försöka förstå själva frågan. Den svenska versionen skyr jag eftersom den är kidnappad av hemska Postkodlotteriet.

Som reserv hade den förtänksamme reskamraten tagit med några filmboxar. Och nu har jag sett verkligen sett A beautiful mind, en rullen som jag var övertygad om att jag sett för länge sedan.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

