Purgatorium

Semesterdags. Vad gör man när det är sista dagen på jobbet? Inte mycket. Man vill ju inte skapa problem. Den som inget gör, inget förstör. Så jag har ägnat mig åt att röja. Röjt ordentligt i mejlboxarna. Raderat ordentligt i den låda där flertalet mejl landar.

Städat på skrivbordet, slängt returpapper, hittat två lådor som jag aldrig tömde efter senaste flytten, hittat en kofta, som jag glömt bort att jag ägde. Gamla block låg och skräpande i ett hörn. Block från den tiden jag antecknade under möten. Nu vet jag varför jag la ner det. På slutet är det mest blommor och hjärtan i blocket. Och underliga noteringar som Helan går eller Far jag kan inte få upp min kokosnöt. Dessutom blir jag sällan kallad på några möten i den nya organisationen. So why bother? Tänkte hon bittert.

Fyllt i projektredovisningen. Jag är dålig på det och fick rekonstruera vad jag jobbat med senaste månaden. Jag kom på ett litet trick, som underlättar ljugandet. Mejlboxens mapp med Deleted Items, den är bra att ha. Där finns beställningar och kvittenser på vad jag gjort, så jag tror att jag fått ihop det riktigt bra.

Gjort tidrapporterna. Stellan brukar vålla en del problem på den fronten. Så även under april. Han hade kommit i otakt den 7, när han missade en instämpling. In blev ut och tvärtom resten av månaden. Ändringsloggen sträckte sig över två sidor.

Och jag har ätit lunch, uppsökt min personlige assistent för att stänga av mejlfunktionen på mobilen. Pratat med min webmedredaktör och nu ska jag byta några ord med Åke. Och innan jag vet ordet av slår klockan fyra och jag stämplar ut.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

