Euforisk

 Oj vilken skillnad det är när man får jobba med det man brinner för. Och behärskar. Jäklar i min lilla låda vad jag har analyserat, utvärderat och värpt. I halvannan dag och med cut-and-paste, search-and-replace plus lite nyskapande och där har jag ett första utkast till ett preliminärt förslag och kan visa upp ett program imorgon klockan 10. Nästan så att jag är beredd att tjyvjobba hemifrån för att avsluta vissa detaljer.

Ursprungsplanen för projektet värptes fram av överordnade med outsourcing som ledord. Ju mer desto bättre. Som vanligt har man, som jag ser det, inte räknat med totalkostnaden för att leja bort jobbet. Resurser som ska beskriva vad som ska göras, hur det ska åstadkommas och kontrollera att allt blev som man tänkt sig. Totalt gissar jag att det tar betydligt mer tid som när vi gör hela jobbet själva.

Men nu är jag nöjd att vi har koll på programkoden och inte behöver bråka med UK och EMEA-bossem.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

