Dagens ord: Tjog

Önska kan man ju alltid. Idag skulle jag vilja vara

  • 20 år yngre
  • 20 cm längre
  • 20 kilo lättare
  • 20 tusen rikare

Men jag är nästan 60, liten och fet, har tomt på kontot och det är tio dagar kvar till nästa lön. Som jag inte ens vet vad den blir. Min chef har ännu inte haft något lönesamtal trots att idag är absolut sista dagen för det. Så jag misstänker att det inte ens blir 20 spänn mer i lönekuvertet. Och det är därför han undviker mig och låtsas som det regnar.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dagens ord: Tjog

  1. Rutan skriver:

    För en tid sedan skulle min son och hans fästmö på fest där temat var 20-tal. Hon fixade en tidstypisk klänning mm, medan han bestämde sig för att ta på sig ett 20-tal slipsar. Det tycker jag var väldigt roligt!

  2. Cici skriver:

    Kanske tur att du nöjer dig med tjoget i alla fall.

  3. frktjatlund skriver:

    rutan: Ha! Ett 20-tal slipsar är också ett 20-tal.
    cici: Jag lär väl vara så illa tvungen.

Kommentera

