Oljud

Jag har dammsugit tvenne gånger eller fler efter helgen övningar. Trots det upptäcker jag fortfarande kokos högt och lågt. Barnbarnen ville ha havrebollar när Maken hämtade dem senast. Och konstigt nog sa mannen nej. Det är farmor expert på. Sa han, som om jag hade koll.

Och i lördags gjorde vi bollar, under förbehållet att varje enskild boll var en munsbit; typ med skräpfaktor = 0. Men den typen av bollar finns inte. Trots att jag tjatade mer än vanligt.

My koncentrerade sig på pyssel. Inte påsk- utan musikdito. Hon ville göra kazoo. Med
bakplåtspapper och aluminiumfolie.  Snälle maken tömde x antal toarullar på innerrören. Och nu irriterar jag mig på torksituationen. På de omöjliga toarullarna utan mittrulle. På alla hemmagjorda kazoer som ingen spelar på, som skräpar på våra 83,5 kvm. Plus det vedervärdiga ljudet, som fortfarande ekar i öronen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oljud

  1. FruH skriver:

    Ha ha ha
    Barn ska synas men inte låta, skräpa ner osv

  2. frktjatlund skriver:

    Absolut! Och knappt synas, heller.

Kommentera

