Dagens bikt

Jag kan bli lite stressad av rabattkuponger, som kundklubbar skickar hem med jämna mellanrum. Oftast lägger jag dem i ytterfacket på handväskan och nästan lika ofta har datumet gått ut innan jag kommer till skott.

I söndags hittade jag Lindexkupongerna och kom på att jag verkligen behövde en ny bh. Om jag köpte en före den 3/4 så fick jag 50 kr rabatt. När jag ändå var där och hade ytterligare en rabattkupong på damkläder så slog jag till på en parkas. Jag har alltid varit svag för sådana.

Nu har jag använt jackan ett par dagar och den känns bra. Men det som inte kändes så bra var att jag upptäckte en snarlik i min egen garderob. En som jag förträngt. Den inhandlade jag förra våren. På Lindex och antagligen med en rabattkupong.

Så går det när man tror att man är om sig och kring sig.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dagens bikt

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Det är våren. Dom vet vad dom gör som skickar ut såna där kuponger. Mitt dygn med Ellos resulterade i ett par skor som Pojken kunde ha skaffat själv och i en kjol jag egentligen inte alls behöver. Och som dessutom inte är en kjol utan en klänning som jag kommer att hata att sy om eftersom jag hatar att sy om saker.

  2. Annika Nasiell skriver:

    Åh vad jag känner igen mig i det där. Fast mina rabattkuponger brukar oftast hinna gå ut innan jag hinner handla. Så jag köper alltid dyrt istället. Hur bra som helst …

  3. Fia skriver:

    Visst är det irriterande när man kommer ihåg att man har en rabattkupong precis när den har gått ut! Jag gillar Coops nya system med återbäring som registreras på ett vettigt sätt och kan utnyttjas när man vill, utan kuponger. Jag vet inte hur många Coop-kuponger jag har missat under åren.

  4. frktjatlund skriver:

    Annaa: Du har mina sympatier. Det där med att köpa något för att sy om, det har jag slutat med. Oftast kommer jag av mig någonstans på halva vägen.
    Annika: Jag brukar trösta mig med att den totala prisnivån är ganska låg i de affärer, som jag frekventerar. Och välkommen hit!
    Fia: Jag gillar KappAhls sms-rabatter. Idag sparade jag 70 kr på det. Om man nu kan spara när man gör av med pengar?

Kommentera

