Nu är jag på det humöret

Mitt jobb är, som en sinuskurva. Just nu i tristast tänkbara modell. När det är som roligast är det inte särskilt kul. Toppen av vågen orkar inte över nollinjen. Och botten är djup. Bråddjup. När det är riktigt tråkigt är det rent av själsdödande.

Måndagen avslutades med lite positiva besked från Pingvinen: Nu ska hela gruppen involveras i det nya projektet. Wow, tänkte jag. Ska jag äntligen slippa ifrån fylleriövningarna och få lära mig något matnyttigt?

I eftermiddags behagade en av Pinginens handgångna män visa mig vad jag skulle göra. Det tog mindre än fem minuter. Min nya, kvalificerade uppgift består i att fylla i några uppgifter i små rutor i ett fult program. Jag behöver inte ens ta fram uppgifterna själv. Det har en annan medarbetare gjort och fyllt i ett excelark som han har skrivit ut. Varför han inte själv skriver in det i programmet direkt är ett mysterium? Bara för mig, vad det verkar.

Men så jobbar jag på ett företag i teknikens framkant!

Jag är glad att jag ska konfa i Karlstad resten av veckan. Och att det bara är en månad kvar till min semester. Det känns som jag behöver lite distans.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

