Var får de allt ifrån?

Äntligen någon som har en lösning på ett problem, som ligger mig varmt om hjärtat: Konsten att komma ihåg att ta med sig saker. Det är en svår konst. Jag brukar ställa/lägga det som ska med ut på hallmattan. Bara för att sen ta ett stort kliv över densamma när jag går ut genom dörren.

Men Kristofer 44, tillika biträdande redaktör på AB:s söndagsbilaga, han vet på råd. För att komma ihåg att ta med sig matlådan, vänder han självklart och logiskt jackan ut och in.

Problemet, som jag ser det är att om hans förslag ska fungera då måste man 1. komma ihåg att vända jackan 2. komma ihåg varför man gjorde det 3. inte få för sig att ta på sig en annan jacka än den man vänt på 4. komma ihåg att vända jackan rätt innan man tar på sig den.

Alldeles för mycket att komma ihåg för en glömsk människa, om ni frågar mig. Och jag som behöver ha med mig, inte bara en matlåda utan frukostägg, passerkort och mobiltelefon – hur ska jag göra? Vända ut och in på byxor, tröja och kofta? Inte någon större idé eftersom de i regel redan är ut och in i utgångsläget.

Mitt tips till Kristofer är att gömma nyckelknippan i matlådan. Då kan man inte gå hemifrån med mindre än att man tagit fram nycklarna. Ur matlådan. Då borde man ha lunchen i handen när man går ut genom ytterdörren.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Var får de allt ifrån?

  1. Ruta Ett skriver:

    Jag brukar tejpa en STOR lapp på ytterdörren, som jag inte kan missa. Det har funkat hittills.

  2. Annaa Mattsson skriver:

    Mobilen tror jag är ännu bättre. Den måste man ju ha med sig. Kräver dock att man har en annan telefon att ringa från och att man inte använder mobilen som väckarklocka.

  3. frktjatlund skriver:

    #1: Det fungerar inte för mig. Jag bortser per automatik från lappar.

    annaa: Precis, man lägger mobilen i matlådan och sen ringer man och kollar att lådan är med ut.

Kommentera

