Oro

Som jag sett fram emot den här lördagen. En helg utan barn, som är uppe i ottan. Äntligen en möjlighet att sova ut efter en ovanligt hektisk arbetsvecka. Men så blev det inte. Klockan 5:02 slog jag upp ögonen och sen var det stört omöjligt att somna om.

Och jag misstänker starkt att det beror på att nästkommande vecka blir ännu värre. Då räknar arbetsledningen med att jag ska klona mig till 2,5 personer. Först ska jag göra mitt eget jobb, sen ska jag göra en del av Åkes. Han har alltid semester vecka 9 och ändå ska man prompt dra igång projekt då. Plus att jag ska vara handledare till två asiater och sätta dem i arbete. Med uppgifter som inte finns.

Inte konstigt att jag ligger sömnlös och hjärnan går på högvarv.

Jag skulle kanske inte ligga sömnlös om jag var ägare till den här bilen, men ändå känna ett visst obehag.

Och varför har inte bilregistret hoppa över kombinationen?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Oro

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Men det kan väl ändå vara en viss tillfredsställelse att inte behöva stiga upp. Nä, äh, inte med tankar surrande i huvudet.
    Här återställdes alla sömnproblem i stort sett över en natt så snart februariljuset stabiliserades, vet inte vad som hände, inget i jobbsituation eller så blev bättre.
    Jag tror personen i röda bilen är stolt över sin skylt. Folk är stolta över så konstiga saker.

  2. Ruta Ett skriver:

    Så är det – Är det inte det ena, så är det det andra! Hoppas ändå att du kan få låååååååång sovmoorgon i morgon. Jag hoppas att du får 2½ lön också.

  3. Fia skriver:

    Hoppas du kan sova lugnt resten av veckan. Det är inte roligt när nattsömnen blir störd av klarvakna tankar.
    Den bilen skulle jag aldrig vilja köpa. Snacka om dåligt omen.

  4. Cici skriver:

    Man tar nog bara bort ”snuskiga” och nedsättande ord från bilregistret, och oro är då inget jag skulle reagera på. Lätt att komma ihåg i alla fall.

    Att klona sig är inte det lättaste. Det är bara att hoppas på att lärlingarna är hur trevliga och smarta som helst, så kan dom kanske avlasta dig lite i stället för att bli en börda. I värsta fall får du väl räkna med att ta igen sömnunderskottet nästa vecka.

  5. frktjatlund skriver:

    Jo, jag sov lite längre nästa dag. Men arbetsveckan har varit snudd på surrealistisk. Helt snurrig.

    Det är själva kombinationen av oro och 666 som oroar. Om man inte är satanist-

Kommentera

