Svinhugg går igen

Som sagt. Min tandläkare ville att jag skulle komma på besök. Trodde jag. För på vykortet stod det klart och tydligt, med både feta och kursiverade tecken: Vi har reserverat tid för Dig fredag den 18 februari 2011 kl 08:00.

Jag knatade iväg till Andra Höghuset vid Sergels torg, tog hissen till 8 trappor och ringde på andra dörren till höger. Det knäppte till i låset och jag öppnade dörren, tog av mig jackan, hängde upp de, satte på blåa skoskydd på kängorna och bänkade mig i väntrummet.

Några minuter senare fick jag sällskap av en man. Som struntade i att ta på sig skoskydd. När klockan var 08:07 öppnade tandhygienisten dörren till mottagningen och sa ”Välkommen in Hans … Hej Victoria! Vad gör du här?”.

– Jag ska till Gunnar.
– Men han är ledig idag.
– Då är det märkligt att han kallat mig till undersökning.
– Är du verkligen säker på att det är idag?
– Absolut!

För jag är verkligen tvärsäker på att det var idag, februari, kallelsen gällde. Inte mars, som deras bokningssystem gav vid handen. Hygienisten ursäktade sig lite lamt och ojade sig: Ja, vad ska vi göra åt det här?

– Jag får väl göra som ni brukar: Debitera.
Hon skrattade lite fånigt och önskade mig god helg.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Svinhugg går igen

  1. Ruta Ett skriver:

    Ja, varför inte! Din tid är lika värdefull som någon annans.

  2. Apel skriver:

    Ja, helt rätt! Varför skrattade hon bara? Hoppas du får nästa besök gratis…
    Apel

  3. h-lady skriver:

    Jag hade fakturerat…

  4. Maj Korner skriver:

    Haha, vilket bra svar du kom med!

  5. Rutan skriver:

    Kräv kostnadsfri undersökning nästa gång!
    Jag hade exakt samma tid idag. 1000 kr.

  6. Cici skriver:

    Såna där bra svar kommer jag bara på långt efteråt, då det är försent.

  7. frktjatlund skriver:

    Alla: Jag har en månad på mig att grunna på saken …

Kommentera

