På stående fot

– Jag har skitont i ryggen.
– Äsch, du har ingen rygg. Bara en le´ som ändan hänger ve´. Sa mamma och avfärdade alla andras eventuella anspråk på värk i den delen av kroppen. Det hade hon ensamrätt på.

Men jag har verkligen ont i ryggen och det har jag inte haft på många år. Tack och lov. Inte vet jag om det beror på anspänningen att gå i det hala väglaget eller att jag suttit en hel del på Petras arbetsplats senaste veckorna. Utan att bry mig om att ändra inställning på hennes stol. Kanhända är det en kombination av bådadera.

Hursomhelst, jag står och jobbar nu. Står och grämer mig över programmet from hell, som stängde sig själv och kastade bort en timmes arbete. Som om jag inte hade ont om tid redan innan.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till På stående fot

  1. Cici skriver:

    Det är säkert en kombination av både och, plus kylan. Prova med värme så att musklerna blir mjukna och slappnar av.

  2. frktjatlund skriver:

    Ja, vad sägs om en resa till varmare trakter? Söderhavet eller nåt?

Kommentera

