På bettet

Imorgon ska jag till tandläkaren. Igen. Jag tror att det mesta är OK, det är bara mittersta framtänderna i överkäken som sticker ut. Särskilt vita tänder har jag aldrig haft och emaljen blir bara mörkare och mörkare för varje år. Dessutom är min mun rena lackmuspapperet. Dricker jag rödvin, blir tänderna blå och tungan svart. Kaffe och te sätter också sina spår.

Det känns som de båda framtänderna håller på att lösas upp. Antagligen har jag slitit ner emaljen med min handfasta borstning. Och ena hörnet på tand 11 har gått av. Utan att jag märkte när det hände.

Så Gunnar, the Dentist, kommer att ge mig ett offer I can’t refuse i morgon bitti. Om jag inte vill börja sälja Situation Stockholm.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till På bettet

  1. Cici skriver:

    Som om det inte vore nog med att man ska vara nervös för själva besöket, man ska även gräma sig över vad besöket kostar. Ibland finns det ingen rättvisa.

  2. frktjatlund skriver:

    Och ännu jobbigare är det när man tar sig dit i oförrättat ärende.

Kommentera

