En tant i Tanto

Jodå, jag tog mig hem igår. Gåendes. Det gick riktigt bra till och med. Bara en halkincident när jag skulle korsa Blekingegatan. Övergångsställenas vita streck kan vara såphala. Jag lyckades återfå balansen, men tjejen jag mötte for på öronen.

TantoDen här vackra vinterdagen tog vi en promenad utmed Årstaviken. Bara för nöjes skull. Och för att växla tillbaka utländsk valuta till svensk kronor. På vägen hem hämtade vi upp Svärsonens bil, som vi fått löfte att låna. Bara för att köra fast den i en snödriva på en gång.

Nå, bilen kom loss etter ett tag och väl hemma uppstod nästa problem: Var finns en parkering, när alla platser är upptagna av inplogade bilar eller snöhögar? Inte precis nästgårds, men Maken hittade en lucka till slut.

Och nu ska vi ta oss en tur med lånegodset. Om vi får loss bilen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En tant i Tanto

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Jag tror att mina grannar idag är glada över att jag inte utnyttjar min parkeringsplats. Har sett stackare här nere få bära snön skovel för skovel för att hitta en ledig plätt att lägga det bortskottade på.

  2. frktjatlund skriver:

    Wow! Har du egen parkering? Och vad har du där? Förutom snö.

  3. Annaa Mattsson skriver:

    Ingenting! Men det är sånt avtal här mellan fastighetsägarna att parkering ska ingå. Får ju förstås betala för den, men den ligger i alla fall separat på hyresavin så den inte räknas upp med hyra varje år. Och det är fan så mycket billigare än de parkeringar som värden hyrde ut i förra bostaden.

Kommentera

