Brännpunkt

Jag funderar allvarligt på att göra en Schyman. Förresten inte bara en utan flera, tills målet är uppnått. Alltså, den 25:e varje månad ska jag ta fram en ugnssäker form, ställa den på köksbordet, lägga i ett antal hundralappar och tutta på sedlarna.

Handling säger mer än tusen ord. Tror jag. För det spelar ingen roll hur många gånger jag påpekat idiotin i att betala för ett gymkort som man aldrig nyttjar. Och man i det här fallet är Maken. Det retar mig enormt att kasta pengar i sjön.

En helt annan sak som retar mig är hur folk använder begreppet järnet. Man ger inte bara järnet längre. Vilket verb som helst kan få järnet efter sig om man gör det intensivt. Folk i min omgivning hostar järnet till exempel. Och jag kan reta järnet på det.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Brännpunkt

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Hoppas det är ur makens plånbok du tänker plocka pengarna!

  2. frktjatlund skriver:

    Vi har dessvärre gemensam plånbok. Och det får mig att tveka lite om jag verkligen ska verkställa planen.

Kommentera

