Grått är det nya vita

Jo, så är det; jag tänker ta en grå månad eller två. Kanske rent av ännu fler. Förhoppningsvis så många som behövs. För så här kan jag inte hålla på. Äta när det passar mig och äta det som passar mig. Dricka det som passar mig och när det passar mig. Ledorden för framtiden är försakelse, uppoffringar och avstå ifrån.

§ 1
Nu blir det andra bullar för mig. Det vill säga inga bullar alls. Och inte några pepparkakor heller. Bara nyttigheter med så få kolhydrater och kalorier som möjligt. Som grönsaker som har vuxit ovan jord. Och magert protein.

§ 2
Och andra drycker kommer det att bli. Mer te till exempel. På bekostnad av produkter från bryggeri och bolag. Det är både hälsosammare och billigare. Men det blir inte helvitt utan snarare grått. Eller Stockholmsvitt.

Med ett litet, litet förbehåll bara: Är vi borta hos folk eller har folk hemma hos oss, då åberopar jag första tillägget till ovanstående regelverk: Gäst eller gäster, då är § 1-2 satta ur spel.

Men hur blir det på fredag när jag ska ut med tjejerna från jobbet? Och ta några glas vin. Hm! Restauranggäster är också gäster och därmed kan jag tillämpa första tillägget. Med gott samvete.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Grått är det nya vita

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Sen kan man naturligtvis lite titt som tätt känna sig som en gäst hos verkligheten.

  2. frktjatlund skriver:

    Lördagen börjar kännas riktigt verklig så här dags.

Kommentera

