I snigelposten

Nej, jag gillar inte hotbrev. Några gånger per år får jag den typen av post. Avsändaren gör allt för att maskera vad det egentligen handlar om. På olika sätt. Ibland med rubriken Kallelse. Jag blir till exempel med jämna mellanrum kallad till tuttmangling på SÖS. Och då kan man hålla sig för skratt.

Andra gånger kör man med något käckt teckensnitt, som Comic sans serif. Då brukar jag vara Välkommen till gynekologisk cellprovtagning! Men mig lurar man inte så lätt. Varken med välkommen eller skojiga teckensnitt. Jag vet att det kommer att göra ont. Eller vara obehagligt.

Men värsta hoten kommer från tandhygienisten. Och hennes korrespondens är betydligt mer frekvent – tre, fyra gånger om året dyker hennes kort upp i brevlådan. Och till skillnad från de andra aviserade övergreppen måste jag betala rejält för misshandeln.

Vi har reserverat tid för Dig fredag den 21 januari 2011 kl 08:00
OBS! Om du inte avbokar senast 24 timmar före kallelse tiden blir du betalnings skyldig.

Inte nog med att människan torterar sina patienter, hon misshandlar svenska språket. Och är inkonsekvent. Av bokar, heter det!

Och förresten stavas Victoria med c.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till I snigelposten

  1. Cici skriver:

    Hur kunde hon missa det? Fast det kanske inte är hon personligen som skriver ut kallelsen hon kanske nöjer sig med tortyren.

Kommentera

