På det humöret

Efter en idiotförklaring av en småpåve och lite annat, skriver jag inga detaljer. Inte här och framförallt inte på Fejan. Då kan man bli av med jobbet har jag läst. Och det vill jag ha kvar ett tag till. Åtminstone tills Unionens inkomstförsäkring börjar gälla. I årskiftet bytte jag fackförbund och då får jag inte vara särskilt uppkäftig de närmast 12 månaderna.

Annars funderar jag på en karriär som Centerpartist. Motionera om det som verkligen tär på statskassan. Som alla dessa gamlingar; för varje år blir de bara fler och äldre. Och belastar sjukvården mer och mer. Man behöver inte ens göra någon djupare analys för att konstatera att skatteskala borde justeras uppåt med stigande ålder.

Problemet är bara att jag ganska snart kommer att drabbas själv av en sån reform.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till På det humöret

  1. Fia skriver:

    Det är tydligen inte alls ovanligt att chefer går in och läser sina medarbetares inlägg på Fejan. Jag har några i bekanstskapskretsen som har fått en uppsträckning eller i alla fall en kommentar av sin chef, även om det de har skrivit inte har handlat om arbetet. En vän fick kritik av sin chef för att han hade skrivit att han var bakfull på en söndag, vilket tydligen inte var politiskt korrekt att skriva eftersom han var lärare.

  2. frktjatlund skriver:

    Nej, man kan tydligen inte vara nog försiktig. Jag har några medarbetare som läser min blogg och jag förlitar mig på deras diskretion.

Kommentera

