Inbillningsfrisk

Jag var nog lite i snabbaste laget när jag påstod att jag var på bättringsvägen från förkylningen. Det straffade sig redan igår och jag har legat i soffan och läst mest hela helgen.

Avslutat två böcker: Sofi Oksanens Utrensning och Arnaldur Indridasons Frostnätter. För är det något jag blivit usel på under senaste året så är det att läsa ut böcker. Jag påbörjar den ena boken efter den andra och sen tappar jag sugen. Ibland  på grund av småsaker. Eller stora, som pissig översättning till exempel.

Nu ger jag mig i kast med en tunn bok, som jag säkert kommer att ta mig igenom. Medmänniskor är tillräckligt lättläst. Även för en människa med en snorinbäddad hjärna.

Om jag inte känner mig bättre imorgon, stannar jag hemma från jobbet. Eller så skippar jag promenaden och åker med allmänna kommunikationer. Det funkar för andra.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt, Indien 2010. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inbillningsfrisk

  1. Ullah skriver:

    Sådär har jag också gjort med böcker den senaste tiden. Det börjar bli en rejäl hög med påbörjade men inte avslutade. Och igår började jag på den om familjen Buddenbrook, får se hur länge det håller.

  2. frktjatlund skriver:

    Jag har också påbörjat Buddenbrooks utan att fullfölja läsningen. Som jag minns det var det alldeles för mycket ointressanta beskrivningar av tyger i början av boken. För min smak.

  3. Annika Nasiell skriver:

    Jag läste också just ut Utrensning. En mycket bra och rätt så hemsk bok, lite svår att komma in i men sen kunde man inte släppa den. Nu ska jag börja läsa Jessica Kolterjahns Nattfjäril som handlar om en verklig händelse: en ung kvinna hittas mördad utanför ett hotell i Kalifornien. Året är 1892 och mordet lär aldrig bli uppklarat.

  4. frktjatlund skriver:

    Jag tror att jag går förbi PocketShop på hemvägen och köper den.

Kommentera

