Testing mobile blogging

Jag har fått en ny mobil, en sån där smart en. Betydligt klyftigare än jag så jag kämpar som en gnu för att komma underfund med hur jag ska träffa rätt tangent vid rätt tillfälle. Specially bokstaven ö är knepig att få till.

Fingrarna är nog för feta. Helt enkelt.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Testing mobile blogging

  1. Maj Korner skriver:

    Vi har en kod för sån’t på jobbet. FFP. Fat Finger Problem. 🙂

  2. Fia skriver:

    Jag börjar bli lite nyfiken på de där smarta sakerna.

  3. frktjatlund skriver:

    @maj: mitt syndrom är SFFP (short & fat) kombinerat med dålig pricksäkerhet.

    @fia: ja, det är skojiga leksaker. Men framkörningssträckan innan man kommit underfund med hur saker funkar, känns fortfarande lång.

  4. MsE skriver:

    Jag använder ett program som heter ShapeWriter. Man behöver inte träffa helt rätt och man drar fingret över ”tangentbordet” isf att trycka varje enskild bokstav.

  5. frktjatlund skriver:

    mse: jag kollade in deras hemsida men hittade inte hur man laddar ner programmet. Så mitt nyårslöfte får bli fingerbantning.

Kommentera

