Förkylt

Samtliga deltagare på Indienresan var mer eller mindre förkylda. Inklusive reseledare. Alla utom Maken och jag. Så går det när man röker, tänkte jag. Övermodigt nog. Vi hann knappt landa i Sverige, så vek sig Maken. Och nu är det min tur. Eller snarare otur.

Snoken rinner, huvudet värker, tryck i öronen, hosta och feber. Dags att betala priset. Kalla det Karma eller Nemesis. Jag har legat i soffan och halvslumrat både igår och idag. Utan att orka läsa ens.

Jag som planerat att sortera lite bilder från resan. Det blev om intet. Men här har ni chaffisen med turbanen. Och klipinnen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt, Indien 2010. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förkylt

  1. Cici skriver:

    Det är inte så ovanligt att man råkar ut för det där efter tvära luftombyten. Eller så blir man lätt smittad i flygplanen.

    Krya på dig!

  2. frktjatlund skriver:

    Tack! Det börjar lägga sig så smått.

  3. Marjolein skriver:

    Whahaha, the scratingstick!!

  4. frktjatlund skriver:

    Yes, I get shivers just thinkig about it …

Kommentera

