Back in the saddle again

Seg är mitt för-, mellan- och efternamn. Klockan 3:24 vaknade inte jag, däremot min mage, som tyckte att det var dags att dra igång aktiviteter. För kroppen var var uret redanöver nio.

Jag släpade mig till jobbet i den bitande kylan. Det handlar om en temperaturskillnad på ca 45° på bara 10 timmar.


Nu försöker jag muntra upp mig med lite hetare takter. Den här låten spelades på indiska MTV minst en gång i timmen. Trots att Bollywoodfilmen, som den är med i, inte har gått upp på biograferna ännu.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt, Indien 2010. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Back in the saddle again

  1. Cici skriver:

    Välkommen tillbaka till snön och kylan!

  2. h-lady skriver:

    Varmt(?) välkommen tillbaka till vårt otroligt glittriga, kalla land.

  3. Rutan skriver:

    Roligt att se dig välbehållen hemma igen!

  4. frktjatlund skriver:

    Tackar, tackar! Jag har fått min beskärda del av vinter och kyla redan idag,

  5. Fia skriver:

    Välkommen hem igen! Det har varit spännande att läsa resereportagen. Förstår att det blir en abrupt omställning att plötsligt kliva ut i den här råkalla vinden.
    Väldigt läcker video. Det märks att Bollywood är det nya Hollywood. Show, tempo och färgstarka kläder.

Kommentera

