Eftermiddagsbryderi

Dags att fundera över vad det ska bli till middag. Det är min tur att fixa det hele. Igår gjorde Maken thaimat. Han är bra på det. Telefonnumret till Sukhothai, thaikiosken Ringvägen 2, ligger inprogrammerat i mobben så det är bara att ringa 08-84 44 19.

Uppdaterat: Eftersom folk hamnar här emellanåt kan jag meddela att thaitjårren har nytt nummer, 08-720 21 36.

När det är min tur gäller andra regler. Då kollar jag annonsbladens erbjudanden. På nätet. Ica har bästa varianten. Mest för att jag gillar att de lagt på pappersprassel när man vänder blad. Pröva själva. Hm, det kanske vore något för läsplattorna.

Nu har jag bestämt mig. Det blir grekisk afton med Grilloumi ?. Bland annat.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Eftermiddagsbryderi

  1. cruella skriver:

    Frågetecken både före och efter. ? Grilloumi ?

    Är det en abrovinkel av samma sort som ”fårost av fetaostkaraktär”?

  2. Rutan skriver:

    Jag köpte grilloumi på ICA i går. Har aldrig sett den ostvarianten förut. Det fanns tre sorter och jag begrep inte skillnaden dem emellan eller skillnaden mellan dessa och vanlig halloumi.

  3. frktjatlund skriver:

    @cruella: nej, snarare en halloumikopia. Samma gnissliga gummiliknande konsistens.

    @rutan: jag misstänker att halloumi är skyddat märke och grilloumi uppfyller inte villkoren. Ungefär som Lantfalu.

Kommentera

