Mitt skrivbord

Så här har jag det hemma. Hemma på mitt skrivbord. På  jobbet är det betydligt rörigare.

skrivbord

Bakgrundsbilden föreställer Hornsgatan mot Slussen, tagen från Ansgarietrappan. Det vill säga från där den låg innan man byggde huset vid Hornsgatan 91.

Det är fortfarande vänstertrafik, registreringsskyltarna avslöjar fordonens härkomst och bussarna har rundade hörn och konduktör.

Sånt ger mig hembygdskänsla!

(Bidrag till skrivbordstävlingen hos razart.se.)

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mitt skrivbord

  1. Daniel skriver:

    Man väljer hembygden!

  2. frktjatlund skriver:

    @daniel: Välkommen hit, förresten! Folk brukar fnissa när de ser min skärmbakgrund. Antagligen för att de inte blir minsta förvånade över motivet.

Kommentera

