Storebror ser dig

Ica:s tidning Buffé låg på hallmattan tillsammans med bonuskupong och rabattkuponger. En nyhet "Mina varor" gav mig lätta rysningar.

”Nu får du som är stamkund lägre pris på just de varor du brukar köpa. ICA är först i världen att testa personliga erbjudanden till alla våra stamkunder. Vi kallar det "Mina varor".

Många kunder har hört av sig till oss och sagt att de vill ha erbjudanden på de varor de brukar handla.

Vi har lyssnat på önskemålen och gjort ett test under fem månader i Östergötland. Där har 75 000 av ICAs stamkunder fått individuellt anpassade erbjudanden. Det blev en så fantastisk succé att vi nu provar Mina varor i hela Sverige.”

Jag tycker inte om att man lagrar uppgifter på vad jag handlar för att komma med rätt erbjudanden. Det kusliga är att alla utom en av varorna (fryst pizza) är sådana jag köper. Även om hemsidan bedyrar att man iakttagit alla gällande regler och att jag kan avbeställa tjänsten, så finns uppgifterna där.

Skulle jag dö knall och fall, kan jag tänka mig att mina konsumtionsvanor skulle vara intressanta för försäkringsbolag t ex.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

