Lättpåverkad

Är vykort med flera motiv fula? För 40 år sedan sa min bästa kompis tvärsäkert: "Ta inga vykort med flera bilder på. Det är skitfult."

Jag gjorde inte det då när vi var i Hastings på språkresa och har inte kunnat förmå mig att göra det senare heller. Inte för att jag vet om jag tycker de är så fula, men tänk om mottagaren gör det. "Milda makter! Måste hon alltid skicka så fula kort."

Nuförtiden skickar vi inte så mycket vykort. Det blir mer MMS och SMS istället. Och då slipper jag vela i frågan eftersom jag inte känner till något sätt att skicka flera bilder på en gång.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

