Ekorre

Vi har aldrig sparat på saker som barnen gjorde när de var små. Prylarna överlämnades i regel till farmor, mormor och mostrar. När man bor i lägenhet har man begränsat utrymme. Jag kan inte påstå att jag ångrar mig. Möjligen lite grann.

 

Men en sak har blivit kvar. En smörkniv i ene som Trean täljde på när han var i åttaårsåldern. Vi semestrade ihop med en annan familj i Skärgården och det var den pappan som visade hur man gjorde. Det var nog en av de få gångerna som Trean och knivar var en bra kombination.

image349

 

Kniven ligger i besticklådan och varje gång jag har anledning att dra ut den får jag, så att säga, en hälsning från en liten vithårig åttaåring.

image350

Vi har sysselsatt oss med annat handarbete senaste dagarna och upptäckt att det är riktigt nervlugnande att lägga pärlplattor. Tvåan kom med ett startpaket och barnbarnen har pillat med prinsessor, blommor och hjärtan.

 

Eftersom jag är farmor, så är det väl min plikt att spara deras alster.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

